elisabethtops.reismee.nl

Melbourne (26 november t/m 4 december)

Melbourne, wat een fijne stad. Heerlijke (flat white) koffie, artistieke mensen, straatmuzikanten, gebouwen en natuurlijk graffiti. Het weer hier is al minstens net zo onvoorspelbaar als in Nederland. 2 dagen aan het strand liggen met 30 graden en volle zon en vervolgens de dag erop met een jas aan de stad verkennen.

Een aantal opvallende kenmerken aan de stad zijn de 'free tram zone', de behulpzame mensen en de extreme kerstsfeer die hier nu al heerst.

Een aantal highlights van de stad zijn Federation Square, Victoria Street Market, St. Paul's Cathedral, St. Kilda Beach, Hosier Lane en de State Library of Victoria. Dit zijn bovendien de plekjes waar ik wat plaatjes van heb geschoten.

Een plekje waar ik - met een aantal meiden die ik ontmoet heb in het hostel en al snel mee bevriend raakte maar - niet echt foto's aan heb overgehouden, was onze roadtrip naar Phillip Island. Hier zouden we de welbekende Pinguïn Parade gaan bewonderen. Vanwege het welzijn van de (kleinste) pinguïns (ter wereld!) is het verboden om foto's van de diertjes te maken (waar vrijwel alle Aziaten zich natuurlijk niks van aantrokken) zodra ze tegen zonsondergang in grote groepen het water uitkomen na een dag lang vissen. Een magische ervaring om de pinguïns uit het water te zien komen en ze überhaupt te zien lopen op weg naar hun holletjes.

Last but not least kun je in Melbourne heel goed feesten. Met mijn vriendinnen uit het hostel, ben ik in totaal 2x uit geweest. Hoewel clubs hier over het algemeen vrij prijzig zijn, kom je als meisje vrij makkelijk binnen zonder entree te hoeven betalen en wordt er van alle kanten gratis drank uitgedeeld. Goed voor de portemonnee dus; zeker in zo'n dure stad als Melbourne.

Ondertussen heb ik de stad alweer een paar dagen geleden verlaten en verblijf ik tot zondag in een appartement in Hobart, Tasmanië. Hierover later meer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active