elisabethtops.reismee.nl

Manly, Sydney

Manly. Vergeleken met het drukke en overweldigende centrum van Sydney heerst er hier in Manly, een gebied wat noordelijker van het centrum van Sydney en te bereiken door middel van een ferry, een heel chille vibe. Zo rijden auto's een stuk langzamer, lopen mensen slomer, lijkt het wel alsof de meeste mensen hier de hele dag door aan het strand, Shelly Beach, liggen en verblijven de meeste backpackers hier voor lange tijd (om ook te werken). Verder zijn de dorms in het hostel waar ik in verbleef net varkensstallen. Niemand, althans in mijn kamer, ruimt zijn spullen op. Ook waren er in mijn kamer geen kluisjes om belangrijke spullen in op te bergen. Alles wordt hier simpelweg op de grond gesmeten. Probeer maar zonder te struikelen je bed in te komen. Nog net niet mission impossible.

De rustgevende sfeer die hier heerst, vind je ook terug in de natuur. Gedurende een lange wandeling (de Manly scenic walkway) die ik maakte richting North Head (en een hagedis en slang spotte), was het soms zelf zo stil dat je enkel en alleen nog maar het geruis van de wind door de bomen en het getjilp van vogels kon horen.

Ik heb de afgelopen dagen volop genoten van het zonnetje. De komende dagen zal het weer hier helaas wat minder zijn, dus daar ga ik me nu alvast op voorbereiden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active