elisabethtops.reismee.nl

Uluru (17 t/m 20 december)

Het gaafste aan mijn tijd in Australië tot nu toe is zonder twijfel de Ayers Rock tour die ik - ondertussen alweer een tijdje geleden - in de outback heb gedaan. Hier heb ik in de volle zon (en 46 graden: lekker temperatuurtje) een wandeling gemaakt om de grootste (rode) rots ter wereld, gehiked in Kata Tjuta in een dikke stortbui (ja, zelfs in de woestijn regent het wel eens) en in Kings Canyon onder perfecte weersomstandigheden (geen regen en met 'slechts' 35 graden).

Oke nee, het weer was niet altijd even optimaal, maar dat heeft gelukkig geen negatieve invloed uitgeoefend op mijn tijd in de outback. Ik heb me 2 nachten een echte avonturier gevoeld: zo heb ik onder de sterren in een swag (een water- en winddichte slaapzak met een matrasje erin) geslapen, vers brood gebakken met uitsluitend bloem en bier(!), op een primitieve manier brood geroosterd (zie foto), 3 geweldige wandelingen gemaakt, aboriginals gespot, de zon vanachter dé rots zien opkomen en ondergaan, genoeg vitamine D voor een jaar opgenomen, prachtige plaatjes geschoten en in korte tijd een hechte band opgebouwd met een aantal reisgenootjes en m'n toffe tourguide.

Zoveel unieke ervaringen opgedaan in slechts 3 dagen... Niet voor niets dus dat ik aan het begin van deze post schreef dat dit - by far - de vetste tour was die ik tot nu toe heb gedaan.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active