elisabethtops.reismee.nl

Sydney 2.0 (20 december t/m 3 januari)

De 20e, gelijk na de Uluru tour, vloog ik terug naar Sydney om 8 dagen later Tom te 'verrassen'. En verrast dat ie - dus niet - was. Erg jammer dat ie een week voor zijn aankomst achterkwam dat ik hem op het vliegveld op zou wachten. Desalniettemin, hebben we het super gehad samen. We verbleven in een Airbnb in Strathfield, terwijl Toms reismaatje Niek in het hostel verbleef waar ik mijn eerste week in Sydney logeerde.

Mijn tijd in Sydney vóór Tom was ook top. Met 2 Nederlandse meisjes die ik via via leerde kennen, brachten we 2 avonden achter elkaar door in Tumbalong park, waar we onder het genot van een drankje en wat lekkers een filmpje in de open lucht keken. Een soort van outdoor cinema dus. De vrijdag na de film gingen we ook nog even het nachtleven in Sydney verkennen. Een aantal dagen later, op kerstavond, ging ik opnieuw uit. Met een aantal vrienden die ik eerder in Melbourne had ontmoet, vierde ik 'Christmas Eve' op een feestboot met uitzicht over de Harbour en de Opera House. Redelijk prijzig was het feestje wel, maar door het uitzicht en de drankjes (die in de prijs begrepen zaten) was het het geld waard. De volgende dag hebben we met een grote groep van verschillende nationaliteten kerst gevierd op het gras naast Coogee beach. Iedereen bracht wat te drinken mee en bereidde een gerecht dat typerend was voor hun land van herkomst. Zo stond ik 's ochtends in het hostel oliebollen te bakken. Helaas was het weer 's middags niet geweldig, waardoor ik me tegen het eind van de middag weer naar huis begaf. 's Avonds heb ik niet veel uitgevoerd. 2e kerstdag, 'Boxing Day', ben ik met een groep uit het hostel en wat Nederlanders naar de Horse Riding Races in Randwick gaan kijken. Éen groot drink- en gokfestijn (er wordt gewed om de paarden waarvan men denkt dat ze gaan winnen) van chique geklede (rijke) mensen heerste daar. Leuk om het een keer gezien te hebben, maar erg spectaculair vond ik de races zelf niet. Tegen het eind van de middag begaf ik me met de Nederlanders naar hun appartement waar we nog een potje Monopolie speelden en tenslotte een filmpje keken ter afsluiting van de avond.

2 dagen later was het éindelijk zover en kon ik Tom weer knuffelen. In totaal zijn we in Sydney een klein weekje samen geweest en 2 volle dagen in Brisbane (daarover later meer). In Sydney hebben we onder andere door de stad geslenterd, de Opera House en de Harbour Bridge gezien, in de Botanical Gardens gepicknickt, de Bondi to Coogee walk gedaan, NYE gevierd in Luna Park, een dagtrip gemaakt naar de Wentworth Falls in de Blue Mountains, daar een aantal mooie watervallen gezien en genoten van de mooie uitzichten en onze laatste middag in Sydney met slecht weer in Watson's Bay doorgebracht. Verder zijn we een avondje uit geweest in Sydney's grootste club mét zwembad, Ivy's en met onze Unox mutsen het nieuwe jaar in gedoken. Het jaar goed begonnen in Sydney, maar we gaan door. Op naar Brisbane!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active