elisabethtops.reismee.nl

Canberra

Vrijdagavond direct na surfkamp (waar ik een verhaaltje over zal posten zodra ik de foto's heb), ben ik met de bus vertrokken richting Canberra. Ik heb hier in totaal een dag doorgebracht.

Rond 11 uur 's avonds arriveerde ik in mijn hostel; de ochtend erop onmoette ik een meisje uit Polen, met wie ik al wandelend de stad heb verkend. Wat mij gelijk opviel was het wijde en georganiseerde landschap. Verder is het er voor een hoofdstad véél te rustig. Zo liepen we regelmatig 5 minuten lang zonder ook maar iemand tegen te komen (en dat voor een zaterdagmiddag!) en hoefde je bij wijze van spreken niet eens naast je te kijken voordat je de straat overstak; er reden amper auto's.

Het eerste gebouw dat we bezichtigden, was het oude parlement. Hier hebben we binnen een kijkje genomen, grotendeels om even te ontsnappen aan de zon, want wát was het heet. Ik kan de zon nog steeds op mijn huid voelen branden. Gelukkig verbrand ik vrijwel niet; weer een tintje bruiner dus. Omdat Cat en ik beiden niet erg geïnteresseerd zijn in politiek, verlieten we het gebouw vlak voordat we onze gapen niet meer in konden houden.

Vanaf hier zetten we onze wandeling voort naar het huidige parlement. Van buiten zag het er wel prima uit, maar genoeg tijd en zin om het gebouw ook van binnen te bekijken, hadden we niet, dus zijn we maar gelijk doorgelopen naar de War Memorial waar we de rest van de middag hebben doorgebracht. Deze stop was de enige die ik vandaag echt de moeite waard vond. De War Memorial omvat een groot museum en is zeker een bezoekje waard als je geïnteresseerd bent in oorlogsgeschiedenis. Het museum is zo omvangrijk, dat je er makkelijk een hele middag kunt rondhangen.

Vanaf hier liepen we tegen 4 weer richting ons hostel, waar ik afscheid nam van Cat. Vervolgens 6 uur wachten totdat de nachtbus me naar Melbourne zou brengen...

Manly, Sydney

Manly. Vergeleken met het drukke en overweldigende centrum van Sydney heerst er hier in Manly, een gebied wat noordelijker van het centrum van Sydney en te bereiken door middel van een ferry, een heel chille vibe. Zo rijden auto's een stuk langzamer, lopen mensen slomer, lijkt het wel alsof de meeste mensen hier de hele dag door aan het strand, Shelly Beach, liggen en verblijven de meeste backpackers hier voor lange tijd (om ook te werken). Verder zijn de dorms in het hostel waar ik in verbleef net varkensstallen. Niemand, althans in mijn kamer, ruimt zijn spullen op. Ook waren er in mijn kamer geen kluisjes om belangrijke spullen in op te bergen. Alles wordt hier simpelweg op de grond gesmeten. Probeer maar zonder te struikelen je bed in te komen. Nog net niet mission impossible.

De rustgevende sfeer die hier heerst, vind je ook terug in de natuur. Gedurende een lange wandeling (de Manly scenic walkway) die ik maakte richting North Head (en een hagedis en slang spotte), was het soms zelf zo stil dat je enkel en alleen nog maar het geruis van de wind door de bomen en het getjilp van vogels kon horen.

Ik heb de afgelopen dagen volop genoten van het zonnetje. De komende dagen zal het weer hier helaas wat minder zijn, dus daar ga ik me nu alvast op voorbereiden.

Singapore

Hier is ie dan: mijn eerste reisblog

08-11-2017: Aankomst in Singapore. Na 2 lange vluchten van ruim 13 uur overnachtten we 's avonds in het Royal Newton Hotel. Omdat we slechts 1 dag en dus ook nacht in Singapore zouden verblijven, besloten we 's avonds nog met de groep (10 jongeren tussen de 18 en 24 jaar) in Clarke Quay, de uitgaansplek van Singapore, wat te gaan drinken. Een 'hip' nachtleven heerste daar. Lichtjes brandden overal. In verschillende kleuren. Alsof we in een outdoor disco waren beland. Toen rond 2 uur iedereen moeite kreeg zijn ogen open te houden, besloten we het voor gezien te houden en een taxi te pakken terug naar het hotel.

Na een nachtje goed geslapen te hebben, werden we de dag erop door een guide opgehaald en tourden we in een taxibusje door een aantal hoogtepunten van de stad. Zo startten we onze tour met een wandeling langs Marina Bay, een baai, gelegen in het centrum van Singapore en omgeven door veel restaurants, winkels en grote bedrijven. Vervolgens bezochten we een tempel, in het (volgens onze guide) schoonste Chinatown ter wereld, waar ik 2 mannen spotte die voor een groot boeddhabeeld aan het bidden waren. Vervolgens liepen we met de groep een rondje door Chinatown. Het barstte er van de winkeltjes en eettentjes. Ten slotte bezochten we tegen het eind van de middag The National Orchid Garden, een botanische tuin, waar we op ons gemak wat doorheen hebben gewandeld.

Erg spectaculair vond ik deze 'highlights' niet. Dat zal ook wel deels aan het weer hebben gelegen. Het regende en onweerde namelijk de hele middag. De paraplus, verstopt in het busje, waren tijdens de korte uitstapjes onze redding. De (enige) keer dat we deze vergaten, stapten we zeiknat de bus in. Moessonregen moest het voorstellen. Alsof je douchte onder lauw water. Met kleren aan. Bah..

Dat was ie dan. De citytour. Op naar het vliegveld, op weg naar onze eindbestemming. Dag Singapore...

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!