elisabethtops.reismee.nl

Singapore

Hier is ie dan: mijn eerste reisblog

08-11-2017: Aankomst in Singapore. Na 2 lange vluchten van ruim 13 uur overnachtten we 's avonds in het Royal Newton Hotel. Omdat we slechts 1 dag en dus ook nacht in Singapore zouden verblijven, besloten we 's avonds nog met de groep (10 jongeren tussen de 18 en 24 jaar) in Clarke Quay, de uitgaansplek van Singapore, wat te gaan drinken. Een 'hip' nachtleven heerste daar. Lichtjes brandden overal. In verschillende kleuren. Alsof we in een outdoor disco waren beland. Toen rond 2 uur iedereen moeite kreeg zijn ogen open te houden, besloten we het voor gezien te houden en een taxi te pakken terug naar het hotel.

Na een nachtje goed geslapen te hebben, werden we de dag erop door een guide opgehaald en tourden we in een taxibusje door een aantal hoogtepunten van de stad. Zo startten we onze tour met een wandeling langs Marina Bay, een baai, gelegen in het centrum van Singapore en omgeven door veel restaurants, winkels en grote bedrijven. Vervolgens bezochten we een tempel, in het (volgens onze guide) schoonste Chinatown ter wereld, waar ik 2 mannen spotte die voor een groot boeddhabeeld aan het bidden waren. Vervolgens liepen we met de groep een rondje door Chinatown. Het barstte er van de winkeltjes en eettentjes. Ten slotte bezochten we tegen het eind van de middag The National Orchid Garden, een botanische tuin, waar we op ons gemak wat doorheen hebben gewandeld.

Erg spectaculair vond ik deze 'highlights' niet. Dat zal ook wel deels aan het weer hebben gelegen. Het regende en onweerde namelijk de hele middag. De paraplus, verstopt in het busje, waren tijdens de korte uitstapjes onze redding. De (enige) keer dat we deze vergaten, stapten we zeiknat de bus in. Moessonregen moest het voorstellen. Alsof je douchte onder lauw water. Met kleren aan. Bah..

Dat was ie dan. De citytour. Op naar het vliegveld, op weg naar onze eindbestemming. Dag Singapore...