elisabethtops.reismee.nl

Canberra

Vrijdagavond direct na surfkamp (waar ik een verhaaltje over zal posten zodra ik de foto's heb), ben ik met de bus vertrokken richting Canberra. Ik heb hier in totaal een dag doorgebracht.

Rond 11 uur 's avonds arriveerde ik in mijn hostel; de ochtend erop onmoette ik een meisje uit Polen, met wie ik al wandelend de stad heb verkend. Wat mij gelijk opviel was het wijde en georganiseerde landschap. Verder is het er voor een hoofdstad véél te rustig. Zo liepen we regelmatig 5 minuten lang zonder ook maar iemand tegen te komen (en dat voor een zaterdagmiddag!) en hoefde je bij wijze van spreken niet eens naast je te kijken voordat je de straat overstak; er reden amper auto's.

Het eerste gebouw dat we bezichtigden, was het oude parlement. Hier hebben we binnen een kijkje genomen, grotendeels om even te ontsnappen aan de zon, want wát was het heet. Ik kan de zon nog steeds op mijn huid voelen branden. Gelukkig verbrand ik vrijwel niet; weer een tintje bruiner dus. Omdat Cat en ik beiden niet erg geïnteresseerd zijn in politiek, verlieten we het gebouw vlak voordat we onze gapen niet meer in konden houden.

Vanaf hier zetten we onze wandeling voort naar het huidige parlement. Van buiten zag het er wel prima uit, maar genoeg tijd en zin om het gebouw ook van binnen te bekijken, hadden we niet, dus zijn we maar gelijk doorgelopen naar de War Memorial waar we de rest van de middag hebben doorgebracht. Deze stop was de enige die ik vandaag echt de moeite waard vond. De War Memorial omvat een groot museum en is zeker een bezoekje waard als je geïnteresseerd bent in oorlogsgeschiedenis. Het museum is zo omvangrijk, dat je er makkelijk een hele middag kunt rondhangen.

Vanaf hier liepen we tegen 4 weer richting ons hostel, waar ik afscheid nam van Cat. Vervolgens 6 uur wachten totdat de nachtbus me naar Melbourne zou brengen...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active