elisabethtops.reismee.nl

Perth en omgeving (16 t/m 24 januari)

Nog een weekje te gaan. Na 2,5 maand down under zou ik mijn tijd in Perth, aan de westkust afsluiten. Hier verbleef ik in een extreem low budget hostel; vieze badkamers, ongedierte in de keuken en de ongezellige omgeving maakten het geen pretje om in het hostel te zijn. Vandaar dat ik vrijwel elke en de hele dag buiten te vinden was en redelijk wat van de stad en omgeving heb gezien. Ik heb dus meerdere dagen door de stad geslenterd en verder twee dagtrips gemaakt naar de Pinnacles en de Margaret River regio.

Mijn dagtrip de 18e zag er als volgt uit: 's ochtends vertrokken we met een klein groepje van zes man. We begonnen onze tour met een bezoekje aan Caversham Wildlife Park waar ik onder andere koala's, wombats, dingo's, emus en natuurlijk kangoeroes aanschouwden. Met een koala en de kangoeroes ben ik bovendien op de foto geweest. Na een korte rondleiding vertrokken we rond 10 naar Nambung National Park, ten noorden van Perth. Je kunt dit park het beste omschrijven als een zanderig stoppelveld van duizenden kalkstenen (van fossiele plantenresten dus) pilaren en naalden (de Pinnacles). Een indrukwekkend landschap waar we bovendien een aantal wilde emu's spotten. Een korte wandeling en een aantal foto's later begaven we ons naar een plek met gratis barbecues waar we onze lunch nuttigden. Hierna vertrokken we alweer richting Perth en sloten we de dag af met een lesje zandboarden.

De 22e stond mijn tweede en tevens voorlopig laatste dagtrip op de planning. Om 8 uur 's ochtends werd ik door een busje met zo'n 15 anderen opgehaald en vertrokken we richting de Margaret River regio. Busselton Jetty, een steiger, omringd door een prachtig strand met kristalhelder water was onze eerste stop. Hier nam ik wat foto's en liep ik even rond, voordat we een halfuur later weer vertrokken. Rond middaguur kwamen we aan op een brouwerij. Hier hebben we wat geluncht onder het genot van verschillende authentieke Margaret River Regio biertjes. Na een goede lunch vertrokken we een uur later naar de Mammoth Caves waar een guide ons doorheen leidde. Een fascinerende grot en - uiteraard - veel mooier en indrukwekkender in het echt dan op beeld. Tegen 3 bezichtigden we Cape Leeuwin, het meest zuidwestelijke punt van het Australische vasteland en de 39 meter hoge vuurtoren die erop staat. Tegen het eind van de middag maakten we onze een-na-laatste stop bij we een wijnproeverij. In hoeverre ik van wijn houd, moet ik zeggen dat de Chardonnay, de zoete rode wijn en de zoete witte wijn waar ik wat van mocht proeven aardig smaakten. De middag was inmiddels voorbij. Ter afsluiting van de tour aten we wat, voordat we rond 19:00 weer de bus instapten richting Perth.

2 dagen later zat niet alleen mijn tijd in Perth, maar ook mijn tijd in Australië er alweer op... De maanden zijn 'natuurlijk' voorbij gevlogen, al ben ik stiekem ook wel blij om weer thuis te zijn. Een aantal internationale vriendschappen, plaatjes en 'levenservaring' rijker, ga ik nu mijn leventje in Best weer oppakken. Bye Straya ?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active